torsdag 8 december 2011

Om bipolaritetens betydelse för livet

Frosten gnistrar så vackert när solen lyser med sina sköna solstrålar från den vinterblå himlen. Jag sitter på kontoret och funderar på året som snart har passerat förbi likt en vindpust. Ett år som har varit exakt som det jag precis upplever framför mina ögon. Gnistrande och fantastiskt underbart men samtidigt även med innehåll av frostiga och jobbiga stunder. Men det är väl egentligen precis så livet ska vara. För att kunna uppskatta det fina måste vi kanske även acceptera att ibland få uppleva det motsatta.


Som strategisk copywriter arbetar jag med just detta, dvs bipolaritet. Egentligen skulle jag kunna kalla mig problemlösare. För det är det jag gör. Med metoder och verktyg löser jag problem och sedan med hjälp av orden kommunicerar jag ett budskap. Det handlar om att hitta lösningen genom att jobba med motsatser, det bipolära. Det är då vi även kan skapa en dynamik i kommunikationen som i sin tur skapar känslor och inspiration hos mottagaren. Det är då vi kan lyckas. Lyckas nå fram och gnistra till. Och likt en vindpust smeka förbi med det rätta och sanna budskapet.

Så frågan är om det är det bipolära som gör att vi kan känna. Och därmed leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar