måndag 12 december 2011

80-20-regeln

Idag höll jag en föreläsning för årskurs två på Hulebäcksgymnasiet i Mölnlycke, den andra i ordningen för denna vinter. Tanken vara att berätta om reklambranschen och hur vi jobbar. Och visst gjorde jag det. Men eftersom jag brinner för reklam som är sann och användarvänlig, dvs anpassad för mottagaren, tog jag fram exempel från verkligheten för att visa vad som kreeras när vi tänker utanför boxen och vänder på det "vanliga".

Att få alla att tänka i andra banor är svårt att göra på en timma. Men jag hoppas ändå att jag sått ett frö till att bli mer kritisk när de själva ser den reklam de har runtomkring sig. För tyvärr är det 80% riktigt dålig reklam som finns därute. 20% är bra reklam med en tanke bakom. Allt sedan jag startade True Concept för snart 7½ år sedan har jag förökt bidra till att få en bättre värld när det gäller kommunikation. En mer användarvänlig och sann kommunikation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar