fredag 9 december 2011

Less is more

Less is more, som myntades redan på 1880-talet av en tysk arkitekt, är i allra högsta grad aktuellt idag. Dessa tre ord är även min passion, min ledstjärna och min mission. Det är det upp-och-ned-vända tänkadet, det bipolära i livet och det motsattsförhållandet i budskapet som driver mig att arbeta med det jag gör och på det sätt jag gör det. för mig är det självklart att mindre är mer. 

Och dagens informationstäta samhälle handlar det om att göra det mindre för att det ska ge mer. Göra det enkelt och lätt, och kort. Göra det mottagaranpassat och användarvänligt. Det är vad kommunikation handlar om när vi snart är på väg in i 2012. Och det gäller i all kommunikation, oavsett media. 

Kort och gott: Less is more.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar