
Vad kan då göras åt detta då? Är det skyltar som uppmanar mig, som bilist, att köra försiktigt för att det är lekande barn i närheten så rekommendera jag följande två enkla åtgärder:
Byt plats på skyltarna lite då och då eller växla två olika skyltar så att det blir förändring. Det statiska är det som gör människor blinda för budskapet.
Ja, tänk att vardagen är så lik reklambranschen. Det är det statiska som gör mottagaren oengagerad och budskapet osynligt. Det är det som är faran med kommunikation. Avvägningen mellan att bli igenkänd utan att det ska bli tråkigt och likadant varje gång. Självklart ska den grafiska profilen följas MEN det är mediet, formatet, texter, rubriker och själva budskapet som kan bli nytt och spännande. Det är denna förändring som skapar nyfikenhet och gör att mottagare ser det som är tänkt att synas.
Ha en go em!
Anita
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar